رویدادها

...

  • امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024

::: آخرین مطالب

تازه های نشر در حوزه نیکوکاری معماران عصر جدید «مهرجویی، راوی مشارکت!» یاوردهی؛ مرهم رنج برنج هم‌ از آدمی‌ شنیدیم‌ بیان‌ آدمیّت‌… «جنبش خبر خوب» چگونه تأسیس شد؟ «آرشیت» یک فرهنگ و روش کار است فرهنگ نیکوکاری انلاین در حال توسعه است کرادفاندینگ می‌تواند به اعتماد افراد جامعه به همدیگر کمک کند Ussd اولین مسیر پرداخت نیک از راه دور یووارلا ( Yuvarla) شرکت اجتماعی در ترکیه آشنایی با اولین خیریۀ فعال دنیا در فضای رمزارز | مینا خاکی گزارش NONPROFIT TECH FOR GOOD از کاربرد فناوری در سازمان‌های غیرانتفاعی( ۲۰۲۳) به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم «مردمانیم» هستیم | کاظم قنبری آگاپه؛ پلتفرمی برای اقدامات بشردوستانه | زهرا حاتمی نگاهی به «همت جوانان»؛ یک خیریۀ مجازی در کشور | مریم داوری آشنایی با پلتفرم سایه | گفتگو با آقای محمدعلی سبحانی مزایای فناوری‌های مالی(Fintech) در جذب سرمایه و کمک های مالی| مجید ولی محمدی پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری (خیرماندگار) کشف «خود» و زیستن با «دیگری»

16

فرهنگ بشردوستی: چیست و چرا لازم است؟ | ترجمه: سارا قدیمی

  • کد خبر : 1299
  • 01 خرداد 1401 - 2:25
فرهنگ بشردوستی: چیست و چرا لازم است؟ | ترجمه: سارا قدیمی
گاهی اوقات جمع آوری کنندگان کمک به خیرین سطح بالا توجه زیادی می کنند. اما به گفته شیلر هر هدیه مهم است. واقعیت این است که بیشتر هدایا، از جمله کمک‌های اهداکنندگان اصلی، از کوچک شروع می‌شوند و ساخته می‌شوند. همچنین، هر هدیه 5 دلاری همراه با دیگران بخشی از یک کل قابل توجه است.

فقط به این دلیل که یک شرکت غیرانتفاعی یا اجتماعی را اداره می کنید به این معنی نیست که فرهنگ بشردوستی دارید. بنابراین، در این مقاله، ما قصد داریم تعریف، چرایی ضروری بودن آن و نحوه دریافت آن را با شما به اشتراک بگذاریم. پس از خواندن این پست، در صورت ایجاد برخی از ایده ها، تغییری در سازمان خود مشاهده خواهید کرد. به عبارت دیگر، در زمانی که تقاضاهای بیشتری برای منابع کمی برای گروه های خوب اجتماعی وجود دارد، متوجه خواهید شد که پیشرفت خواهید کرد. و این نه تنها برای سازمان شما عالی خواهد بود. همچنین برای جامعه شما و کاری که انجام می دهید عالی خواهد بود.

فرهنگ بشردوستی چیست؟

گروه رهبری آسپن تعریف خوبی از فرهنگ بشردوستی پیرامون اهداکنندگان ارائه می دهد. این اطلاعات توسط ران شیلر، بنیانگذار این سازمان توسعه یافته است. او برای کتابش، باور و اعتماد، با بیش از ۱۰۰ نیکوکار مصاحبه کرد. در این فرآیند، او چهار ستون را که در زیر برای فرهنگ قوی بشردوستی در یک سازمان مشخص شده است، ترسیم کرد.

  • ایجاد و پرورش روابط

جای تعجب نیست که یکی از ارکان فرهنگ بشردوستی اطمینان از توسعه و رشد روابط شماست. در حالی که شیلر از دریچه کمک کننده به فرهنگ بشردوستی نگاه می کرد، ما فکر می کنیم که برای همه حیاتی است. به عبارت دیگر، شما فقط خواهان پیوندهای قوی با اهداکنندگان نیستید. اما شما همچنین می خواهید روابط خوبی با و بین افراد تیم خود داشته باشید. همه باید احساس کنند که در اهداف و مأموریت های بزرگتر مشارکت و حمایت می کنند.

  •  هر هدیه در بشردوستی حیاتی است

همانطور که می دانیم گاهی اوقات جمع آوری کنندگان کمک به خیرین سطح بالا توجه زیادی می کنند. اما به گفته شیلر هر هدیه مهم است. واقعیت این است که بیشتر هدایا، از جمله کمک‌های اهداکنندگان اصلی، از کوچک شروع می‌شوند و ساخته می‌شوند. همچنین، هر هدیه ۵ دلاری همراه با دیگران بخشی از یک کل قابل توجه است. همانطور که به تیم شما مربوط می شود، حتی اگر آنها حقوق و مزایا دریافت کنند، استعدادها و مواهب طبیعی خود از جمله اشتیاق را به هدف شما می آورند.

  • درگیر کردن ضروری است

سومین عنصر تعریف شیلر از فرهنگ بشردوستی این است که این فرهنگ مستلزم مشارکت است. به عبارت دیگر، مردم باید در سازمان شما دخالت کنند. بنابراین، این می تواند شامل داوطلبان، اعضای هیئت مدیره و حامیان فعال باشد. در مورد تیم خود، به این معنی است که شما می خواهید بینش و مشاوره آنها را بپرسید. به یاد داشته باشید، مشارکت اهداکنندگان حیاتی است، اما توجه کارکنان شما برای کمک به شما در انجام ماموریتتان حیاتی است.

  •  بشردوستی یک مشارکت واقعی ایجاد می کند

در نهایت، ستون چهارم برای شیلر و اهداکنندگان برای فرهنگ بشردوستی یک مشارکت واقعی است. به عبارت دیگر، اهداکنندگان و حامیان می خواهند شنیده شوند. بنابراین، بهترین سازمان هایی که فرهنگ بشردوستانه ایجاد می کنند، درک می کنند که ایده ها و دیدگاه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرند. نظرات مردم مهم است و هنگام صحبت به آنها گوش داده می شود. البته این شامل یک تیم غیرانتفاعی نیز می شود. رهبران باید به بینش و ایده های بازیکنان ارزشمند تیم خود وابسته باشند.

  • چرا فرهنگ بشردوستی اهمیت دارد؟

فرهنگ بشردوستانه به سازمان‌های غیرانتفاعی یا خیر اجتماعی اهمیت می‌دهد، زیرا نشان می‌دهد که آنها چه کسانی هستند. به عبارت دیگر، شما نمی توانید ادعا کنید که به یک دلیل خوب اهمیت می دهید و سپس با تیم خود بد رفتار کنید. بشردوستی، طبق تعریف، بهبود زندگی انسان هاست. با این حال، در حالی که ستون‌های بشردوستی شیلر از دریچه گفتگوهای او با اهداکنندگان به دست آمد، جنبه‌های حیاتی دیگری برای فرهنگ بشردوستی وجود دارد.

Community Funded پنج رکن برای فرهنگ بشردوستی را ترسیم می کند. علاوه بر این، این ایده‌ها شامل تیم‌هایی می‌شوند که به اعتقاد ما نیز برای موفقیت پر رونق هر سازمان خوب اجتماعی حیاتی هستند. به گفته Community Funded، «اعضای جامعه باید همیشه احساس کنند که به آنها تعلق دارند (شمولیت)، به هدفی که جامعه آنها وجود دارد (شفافیت) باور داشته باشند، فرصت هایی برای گفتن داستان خود داشته باشند (توانمندسازی)، قدرت کمک به دیگران را برای گفتن داستان هایشان داشته باشند (همکاری). و احساس کنید که کمک های آنها ارزشمند است (جشن).

بنابراین، چرا فرهنگ بشردوستی اهمیت دارد؟ باز هم، نمی‌توانید ادعا کنید که می‌خواهید با همراهی اهداکنندگان، حامیان، اعضای تیم، جامعه‌تان و کسانی که به آنها خدمات داده می‌شوند، برای دیگران کار خوبی انجام دهید. همچنین، هنگامی که به امور بشردوستانه متمایل می شوید، به همه کسانی که به شما در رسیدن به موفقیت در ماموریت کمک می کنند، احترام می گذارید. و برای اهداکنندگان، وقتی فرهنگ اصیل بشردوستی را مشاهده می‌کنند، احساس می‌کنند آنچه حمایت می‌کنند واقعاً اهمیت دارد.

  •  نکاتی برای دستیابی به یک خیر مشترک در سازمان شما

اکنون که می دانید چرا برای گروه خوب اجتماعی شما حیاتی است که از یک فرهنگ قوی بشردوستی اطمینان حاصل کنند، چگونه این کار را انجام می دهید؟ خوب، موارد زیر برخی از نکات ما برای اطمینان از نفوذ آن در تمام کارهایی است که انجام می دهید.

  • فرهنگ بشردوستی را از بالا ایجاد کنید. به عبارت دیگر، اطمینان حاصل کنید که همه رهبران، از جمله هیئت مدیره، در مورد آن یاد می گیرند و در سراسر سازمان از آن حمایت می کنند. در صورت نیاز، مشاور خارجی استخدام کنید تا به شما در توسعه آن در سازمانتان کمک کند.
  • اطمینان حاصل کنید که روابط شما مستحکم است. در هر رابطه ای که در سازمان خود دارید، اطمینان حاصل کنید که بشردوستی بخشی از پویایی است. برای مثال، می‌توانید ایده‌های Schiller و Community Funded را در نظر بگیرید و برای ادغام آنها در هر جنبه از سازمان خوب اجتماعی خود تلاش کنید.
  • همیشه به فرهنگ بشردوستانه خود گوش دهید. به یاد داشته باشید که بشردوستی به دنبال تعالی و بهبود زندگی انسان هاست. بنابراین، یکی از راه های اساسی انجام آن، گوش دادن است. به افرادی که به آنها خدمت می کنید گوش دهید. همچنین به کارگران و حامیان خود گوش فرا دهید. وقتی متوجه می‌شوید که چه چیزی مردم را هدایت می‌کند و به چه چیزی نیاز دارند، برای بشردوستی ضروری است.
  • ایجاد اجماع. فرهنگ بشردوستی به این معنی است که شما باید گوش کنید. در نتیجه، شما همچنین فرصت ایجاد اجماع را دارید. در نهایت، این جامعه شما را به طور معناداری درگیر می کند. بنابراین، تیم، هیئت مدیره و جامعه خود را برای ایجاد فضایی برای ایجاد اجماع توانمند کنید.
  • قهرمانان را به خدمت بگیرید تا به شما در انتشار پیام کمک کنند. واقعیت این است که مردم به دیگران گوش می دهند. بنابراین، مدافعان و رهبران را برای گسترش فرهنگ بشردوستی جذب کنید. به طور خلاصه، به تیم اجرایی، حامیان قهرمان و اعضای هیئت مدیره خود نگاه کنید تا به شما در برقراری ارتباط با آرمان های بشردوستانه کمک کنند.
لینک کوتاه : https://ava.kheir.ir/?p=1299
  • نویسنده : سارا قدیمی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیریت تارنما منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.