رویدادها

...

  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

::: آخرین مطالب

پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری (خیرماندگار) کشف «خود» و زیستن با «دیگری» جایگاه نهادهای خیریه در ارتقای کارکرد تأمین مالی خرد به‌ منظور فقر زدایی | دکتر محمد سلیمانی خیریه‌ها در جهت خانه‌دار کردن نیازمندان گام بردارند. نوآوری اجتماعی در جوامع محلی با تأکید بر تجربیات جهانی در حوزه پیشرفت راه‌هایی برای توسعه امر خیر در نسبت با پیشرفت کشور برون‌سپاری تحول اجتماعی | سوزان کاتس واتکینز. آن سوییدلر و توماس هانان (ترجمه: احمد سعیدی) درس‌هایی از Santé Diabète در مالی | استفان بسانکن و همکاران (ترجمه: فاطمه عبدالعظیم بیگ) سازمان‌های غیردولتی و مسئله بیکاری | علیرضا اسکندری‌نژاد سازمان‌های غیردولتی و نقش آنها در توسعه پایدار جامعه | زین‌العابدین نور حسنی و همکاران (ترجمه: فاطمه عبدالعظیم بیگ) فرهنگ نیکوکاری نا امنی روانی جامعه را از بین می‌برد رشد خیریه‌ها در نقشه پیشرفت کشور | محسن الیگودرز کوشش‌ها و کشمکش‎‌ها در نسبت نیکوکاری با پیشرفت ایران | نعمت‎الله موسی‎پور کارکردهای نیکوکاری در پیشرفت کشور | سید حسین سیدی شماره ۹ (بهار ۱۴۰۲) شماره ۸ (پاییز و زمستان ۱۴۰۱) اطعام پایدار بر پایه کرامت انسانی نقش آستان‌های مقدس در اشاعه فرهنگ اطعام و نیکوکاری | محمدرضا مداحی استعاره اجتماعی از یک دستور الهی | مریم محمدی مردم فقیر بازیچه نیستند | حسین شیخ

15

توسعه مهارت‌های دانشجویان برای موسسات خیریه | زَک تامسون (ترجمه: حسن قاسمی)

  • کد خبر : 763
  • 31 شهریور 1397 - 10:09
توسعه مهارت‌های دانشجویان برای موسسات خیریه | زَک تامسون (ترجمه: حسن قاسمی)
متن حاضر، نسخه نوشتاری سخنرانی زَک تامسون، رئیس دپارتمان استراتژی و سرمایه‌گذاری در موسسه عالی آموزشی GSM لندن، پیرامون منفعت دوطرفه دانشگاه‌ها و موسسات خیریه در توسعه بخشی به مهارت‎های بخش خیریه است.

شکاف مهارتی در بخش خیریه وجود دارد و دانشگاه‎ها در پرکردن این شکاف نقش دارند. ایرادی که متوجه موسسات خیریه می‎باشد این است که آن‌ها نمی‎توانند افرادی را با مهارت‎های مناسب برای این بخش پیدا کنند و در عین حال بسیاری از فارغ التحصیلان هنوز در این بخش بکار گرفته نمی‎شوند. با تعامل هر چه بیشتر دانشجویان کارشناسی با آن دسته از سازمان‎هایی که خدمات ارزشمندی را برای جامعه فراهم می‎کنند و همچنین مهارت‎هایی که نیاز است با این دانشجویان کار شود، می‎تواند در حل هر دو نگرانی کمک کند.

در بخش خیریه تقاضای رو به رشدی برای مهارت در چهار ناحیه کلیدی وجود داشته است مانند: رسانه‎های اجتماعی، جمع‎آوری کمک‎های مالی، توانایی فکرکردن در خارج از چارچوب، و توانایی برای توسعه کسب و کار. همانطورکه رسانه‎های اجتماعی در حال رشد هستند، حضور آنلاین موسسات خیریه نیز در حال افزایش است. در نتیجه، از طریق این کانال‎ها (همان رسانه‎های اجتماعی) برای فارغ التحصیلان بسیار ماهری که در تعامل با حامیان، داوطلبان و ذینفعان هستند، نیاز فزاینده‎ای وجود دارد.

به همین اندازه، جمع‎آوری پول یک نگرانی معمول در این بخش است و به عنوان یکی از مشکل‎ترین جایگاه‎ها در نظر گرفته می‎شود که باید براورده شود. این موضوع نشان می‎دهد که کارهای بیشتری می‎توان انجام داد تا این اطمینان حاصل شود که فارغ التحصیلان قادر به کمک و هدایت فعالیت‎های جمع‎آوری کمک‎های مالی از قبیل نوشتن درخواست برای کمک‎های بلاعوض، سازماندهی رویدادها و توسعه و مدیریت فعالیت‎های تجاری و مشارکتی هستند.

  • نیاز به تفکر خلاقانه

در حالی که این مهارت‎ها برای جمع‎آوری کمک‎های مالی سنتی حیاتی هستند، اما نیاز به خلاقیت برای شناسایی راه‎هایی برای رفع نیازهای اجتماعی فراگیر در یک بخش کاملا رقابتی وجود دارد. برای انجام این کار، فارغ التحصیلان باید از عواملی که منحصر به این بخش است، آگاه باشند، نظیر تاثیر اجتماعی و افزایش رقابت برای کسب بودجه.

در مصاحبه برای یکی از نخستین شغل‌هایم در بخش خیریه، از من خواسته شد که درباره رقبای اصلی این سازمان صحبت کنم. من از روی سادگی پاسخ دادم که من آن‌ها را به عنوان رقیب نمی‌بینم زیرا ما همه سعی می‌کنیم تا به یک گروه اجتماعی کمک کنیم. در یک جهان ایده‌آل و در نظر این مرد جوان (من)، تمام موسسات خیریه که به دنبال تأثیر مثبت اجتماعی هستند، پولی را که برای رشد لازم است، در اختیار دارند. متأسفانه این جهانی نیست که ما در آن زندگی می‌کنیم و برای این نوع کار، منابع مالی محدودی وجود دارد.

فارغ التحصیلانی که امیدوارند که در این بخش کار کنند، باید ماهیت رقابتی این بخش را درک کنند و به مهارت‌های لازم برای آن مجهز شوند. این همان جایی است که دانشگاه‌ها می‌توانند به افزایش تعامل دانشجویان با این بخش کمک کنند و راه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می‌توانند از طریق آن‌ها به این مهم دست یابند.

در چند سال اخیر، بهبود ارتباط با کارفرمایان در بسیاری از دانشگاه‌ها هدف اصلی بوده است. با این حال، موسسات خیریه، متأسفانه، تا حد زیادی از این طرح٬ها کنار گذاشته شده‌اند. دانشگاه‌ها باید تاکید بیشتری بر ایجاد همکاری با موسسات خیریه داشته باشند که ۷ درصد از جمعیت کارگران انگلستان را تشکیل می‌دهند.

دانشگاه‌ها می‌توانند این کار را از طریق روش‌های مختلفی مانند ارائه گواهی به یادگیری مبتنی برکار برای دانشجویان کار یا مشارکت داوطلبانه در یک موسسه خیریه، کمک به دانشجویان برای شناسایی فرصت‌های داوطلبانه، برگزاری نمایشگاه‌های شغلی خاص و ایجاد پروژه‌های اعتباری با سازمان‌های شریک انجام دهند. با تعامل دانشجویان در این بخش، فرصت‌هایی برای آن‌ها فراهم می‌شود تا مهارت‌های مورد نیاز برای توفیق در موسسات خیریه را ارتقاء بخشند.

  • آشنایی بیشتر با موسسات خیریه

یادگیری مبتنی بر کار این اطمینان را به وجود می‌آورد که طیف وسیعی از دانشجویان با این بخش بیشتر آشنا شوند. واضح‌ترین و شاید موثرترین راه برای انجام این کار این است که برای کار داوطلبانه فوق برنامه که دانشجویان در آن مشارکت می‌کنند، گواهی صادر شود. این گواهی دانشجویان را قادر می‌سازد نسبت به مطالعات خود برای کاری که قبلا انجام داده‌اند، اعتبار کسب کنند و همچنین می‌توانند از طریق توسعه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها آن را ثابت کنند. این امر می‌تواند در بین دانشجویانی که در این موسسات خیریه مشغول به کار هستند، گسترش یابد.

برای دانشجویانی که ممکن است سوال کنند که آیا بخش خیریه برای آن‌ها مناسب است، گواهی یادگیری مبتنی برکار می‎تواند روشی با ریسک کم برای آزمایش آن‌ها فراهم کند. بسیاری از دانشجویان در طول مدت مطالعات خود در فعالیت‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی شرکت می‌کنند که می‌تواند برای موسسات خیریه‌ای که با آن‌ها کار می‌کنند، منفعت بالایی به همراه داشته باشد.

گواهی دادن یا ارائه جوایز فوق برنامه برای این فعالیت‌ها موجب تشویق بیشتر دانشجویان برای مشارکت و توسعه مهارت‌های خلاقانه و کارآمد مورد نیاز در بخش خیریه خواهد شد.

بسیاری از دانشجویان بجای تمرکز بر داوطلب شدن یا انجام کار در موسسات خیریه در حین گرفتن مدرک تحصیلی، ترجیح می‌دهند تنها بر مطالعات خود متمرکز شوند. این دانشجویان نباید از این نوع کارهای خلاقانه محروم شوند؛ چراکه بسیاری از دانشگاه‌ها هنوز از تعطیلات طولانی مدت تابستانی برخوردارند که می‌توانند آموزش‌های مبتنی برکار و فرصت‌های داوطلبانه را برای آن‌ها فراهم کنند. این امر، توانایی دانشجویان برای نشان دادن مهارت‌های خود به عنوان کارفرمایان بالقوه فراهم می‌کند؛ همچنین تجربه کاری باارزشی برای آن‌ها رقم خواهد زد.

  • ارزیابی فعالیت‌های فوق برنامه

ثابت شده است حتی برای دانشجویانی که در بخش خصوصی و دولتی قرار می‌گیرند، آن‌هایی که در فعالیت‌های فوق برنامه مشارکت کرده‌اند، خصوصاً در بخش سوم، می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر دورنمای کاری خود داشته باشند. چه کارفرمایی با مصاحبه با یک فارغ التحصیل جدید تایید نمی‌کند که این کاندیدا در کار خیریه فوق برنامه مشغول به کار نبوده است؟

روزهای تعامل اجتماعی و MOOCs (دوره‌های باز آنلاین– دوره‌های آنلاین با هدف مشارکت نامحدود) که هدف نیازهای آموزشی موسسات خیریه در جلسات می‌باشند، یک راهکار عالی دیگر برای ارتقاء نیروی کار بخش سوم هستند و به عنوان یک ابزار برای استخدام دانشجویان برای دوره‌های کارشناسی و دوره‌های کارشناسی ارشد عمل می‌کنند.

ما اخیرا یک روز تعامل اجتماعی از این نوع را برگزار کردیم، از سازمان‌های محلی دعوت کردیم تا بیایند و ببیندند که چگونه می‌توانند از طریق استفاده از ابزارهای دیجیتال، کارایی بیشتری داشته باشند. ۲۵ نماینده از سازمان‌های محلی از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند و بسیاری از آن‌ها درباره دوره‌های تمام وقتی که ارائه می‌دهیم برای کسب اطلاع از ما سوالاتی پرسیدند.

دانشگاه‎ها همچنین می‎توانند برای دانشجویان خود از طریق ایجاد پروژه‌های مرتبط با موضوع برای تکمیل ماژول‌های خاص با موسسات خیریه تعامل داشته باشند. کارآموزی در دانشگاه به منظور ارزیابی دانش دانشجویان از یک موضوع خاص طراحی شده تا این اطمینان حاصل شود که دانشجویان نتایج آموزشی از آن کلاس را فراگرفته‌اند. این بدان معنا است که دانشجویان کاری را ارائه می‌دهند که در اکثر موارد منفعت آن کار به اندازه ارزیابی دانش‌هایی که در آن دوره کسب کرده‌اند، نیست. چرا مشارکت بین دانشگاه‌ها و موسسات خیریه محلی که نیازمند کمک از طریق موضوع مرتبط با کارشان است، به خصوص در مشاغل با مدرک مرتبط، توسعه نمی‌یابد؟ به عنوان مثال، می‌توان به دانشجویان کلاس بازاریابی وظیفه توسعه یک طرح بازریابی را داد یا به آن‌ها کمپین حرکت یک موسسه خیریه محلی به سمت بازاریابی دیجیتالی را محول کرد.

یک کلاس استراتژی می‌تواند به ارزیابی دانشجویان در مورد نیاز واقعی یک موسسه خیریه برای یک برنامه استراتژیک کمک کند، یا یک کلاس فناوری اطلاعات می‌تواند به ایجاد پایگاه داده‌ها برای یک موسسه خیریه محلی توسط دانشجویان کمک کند.

اخیرا یک پروژه مشابه برای کلاسی که در آن آموزش می‌دهم، ترتیب داده‌ام جایی که در آن کسی از سازمان موارد کسب و کار و کارآموزی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. سپس آن‌ها از روی کاری که تولید کرده‌اند و بازخورد آن کار، ارزیابی می‌شوند.

  • رفع نیازهای یک کارفرما

این تنها تجربه یک دانشجویی پیشرفته را تامین می‌کند، همانگونه که کل گروه را در اختیار سازمان قرار می‎دهد. بهترین گروه‎های اجرایی آموزش می‎بینند تا در یک زمینه حرفه‎ای کار کنند و به آن‌ها فرصت داده می‎شود تا کار خود را به تیم مدیریت سازمان شریک ارائه دهند.

این فرآیند انتخابی تضمین می‎کند که همه دانشجویان دانش بخش خاصی را کسب کنند. گروه‎های انتخاب شده از سطح بالایی از مدیریت با این بخش بهرمند می‎شوند؛ درحالی که هنوز در داخل ساختمان‎های موسسه خیریه هستند و موسسه خیریه از کار بهترین دانشجویان سود می‎برد. این فرایند همچنین می‎تواند به کاهش هزینه‎های استخدام این موسسات خیریه کمک کند. زیرا این فرآیند انتخابی می‎تواند دسترسی به فارغ التحصیلان با کارایی بالا را فراهم سازد.

این ارتباطات نزدیک بین دانشگاه‎ها و موسسات خیریه برای حصول اطمینان از این که دانشجویان مهارت‎های مورد نیاز برای رشد در این بخش را فرا می‎گیرند و شکاف مهارت‎ها را محدود می‎کنند، حیاتی است. دانشگاه‎ها می‎توانند این همکاری را از طریق دعوت از موسسات خیریه به نمایشگاه‎های مشاغل و یا با برگزاری رویدادهای شغلی مختص به این بخش، تقویت کنند. این امر فرصت‎های ارتباطی عالی برای دانشجویان و موسسات خیریه فراهم می‎کند.

  • راهبردهایی برای نیازهای اجتماعی

یکی از مهارت‎های چالش برانگیز دانشگاه‎ها برای کمک به پیشرفت دانشجویان، توانایی یافتن راه حل‎های خلاقانه برای رفع نیازهای اجتماعی در یک بخش کاملا رقابتی است. با این حال، با تعامل دانشجویان در این موسسات و همچنین وجود افراد سخت‌کوش و متعهدی که در بین آن‌هاست، می‎توان از طریق پروژه‎های دایر، یادگیری مبتنی بر کار و فرصت‎های داوطلبانه به طور قابل توجهی توانایی یک دانشگاه را در انجام این مهم افزایش داد.

این فرصت‎ها یک پیروزی واقعی برد – برد را ایجاد می‎کند، جایی که:

  • دانشجویان از تجربه و تعامل با این بخش سود می‌برند.
  • دانشگاه از ایجاد ارتباط‌های کارفرمایان برتر و تجربه دانشجویان پیشرفته بهره‌مند است.
  • موسسه خیریه از کمک دانشجویان کارشناسی و دسترسی به گروهی از فارغ التحصیلان با ایده‌های جدید سود می‎برد.

دانشجویان اغلب در مورد عوامل اجتماعی مشتاق هستند و بسیاری علاقه‎مند به توسعه مهارت‎هایی هستند که آن‌ها را قادر می‎سازد تا ارزش این بخش را افزایش دهند. ما فقط نیازمند این هستیم که فرصت‎ها را برای آن‌ها مهیا سازیم و به آن‌ها برای ادامه راه‎شان انگیزه دهیم.

لینک کوتاه : https://ava.kheir.ir/?p=763
  • نویسنده : زَک تامسون (ترجمه: حسن قاسمی)

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیریت تارنما منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.