درباره گزارش
گزارش دوسالانه فناوری در سازمانهای غیرانتفاعی به دنبال درک بهتری از نحوه استفاده سازمانهای غیرانتفاعی از فناوری برای بازاریابی دیجیتال و جذب سرمایه است. گزارش ۲۰۲۳ بر اساس پاسخهای نظرسنجی ۱۷۳۲ متخصص غیرانتفاعی است که در شبکههای اجتماعی مرتبط با سازمانهای غیرانتفاعی مشترک هستند یا آن را دنبال میکنند.
پایش پاسخدهندگان
این نظرسنجی توسط سازمانهای غیرانتفاعی تکمیل شده است. متخصصان از ۱۱۶ کشور. سه کشور اول، آمریکا با ۴۳ درصد، کانادا با ۷ درصد و مکزیک با ۵ درصد بودند. ۲۶ درصد از پاسخدهندگان، عضو تیم حرفهای و اجرایی سازمانهای غیرانتفاعی، ۲۲ درصد در بازاریابی و ارتباطات و ۲۰ درصد به صورت حرفهای به دنبال جمعآوری کمکهای مالی هستند. ۵۹ درصد از پاسخدهندگان سازمان خود را کوچک، ۳۳ درصد متوسط و ۸ درصد آن را بزرگ میدانند. سوالات نظرسنجی، وبسایت و ایمیل را نیز پوشش میدهد و شامل ارتباطات، جمعآوری کمکهای مالی آنلاین، رسانههای اجتماعی و توسعه حرفهای در بخش غیرانتفاعی است. این نظرسنجی در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به صورت آنلاین تبلیغ شد.
۹۴ درصد از سازمانهای غیرانتفاعی دارای وبسایتی هستند که در تلفن همراه نیز قابلاستفاده است.
۸۴ درصد دارای گواهینامه SSL بر روی وبسایت خود هستند.
۷۵ درصد از دامنه ORG برای وبسایت اصلی و ارتباطات ایمیل خود استفاده میکنند.
۶۸ درصد از سازمانهای غیرانتفاعی دارای یک برنامه امنیتی وبسایت هستند و ۲۷ درصد نیز حمله سایبری را تجربه کردهاند.
۵۸ درصد از سازمانهای غیرانتفاعی از WordPress.org به عنوان سیستم مدیریت محتوای (CMS) برای وب سایت خود و ۷ درصد از Wix، ۶ درصد از Squarespace و ۵ درصد از Drupal استفاده میکنند.
۳۷ درصد، استراتژی بهینهسازی موتور جستجو (SEO) را دارند. از این میان، ۱۴ درصد جستجوی صوتی را در استراتژی بازاریابی ایمیلی خود گنجاندهاند.
۹۲ درصد از سازمانهای غیرانتفاعی که از بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند، خبرنامه ایمیل ارسال میکنند.
بازاریابی از طریق ایمیل
۶۳ درصد از سازمانهای غیرانتفاعی از شخصیسازی در بازاریابی ایمیلی خود استفاده میکنند.
۳۸ درصد به طور منظم مشترکین غیرمجاز را حذف میکنند.
۲۸ درصد از پنجرههای اشتراک ایمیل در وبسایت خود استفاده میکنند.
۳۵ درصد میزان پولی را که انتظار داشتند افزایش دادند.
به طور کلی ۹۴ درصد از سازمانهای غیرانتفاعی از بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند.
این سازمانها از خدمات بازاریابی ایمیلی، مانند MailChimp یا Constant Contact استفاده میکنند و ۶ درصد باقی مانده، کمپینهای ایمیل خود را با استفاده از BCC ارسال مینمایند.
جمعآوری کمکهای مالی آنلاین
۹۱ درصد از سازمانهای غیرانتفاعی پرداختهای کارت اعتباری را در وبسایت خود میپذیرند. ۵۳ درصد در PayPal و ۴۵ درصد در ACH پذیرای آن هستند.
پرداختها، ۷ درصد از طریق Google Pay، ۶ درصد Apple Pay، ۴ درصد ارز دیجیتال و ۳ درصد از طریق Amazon Pay است.
۶۷ درصد از یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ردیابی کمکهای مالی و مدیریت ارتباطات استفاده میکنند.
۱۶ درصد در صفحه اهدای خود یک پنجره دارند تا این فرآیند انجام شود که افرادی که یکبار به این سازمانها کمک نمودهاند، به صورت ماهانه فعالیت نمایند.
۳۹ درصد از سازمانهای غیرانتفاعی به طور فعال در تمام طول سال، استراتژی حفظ برای اهداکنندگان آنلاین را اجرا میکنند.
رسانههای اجتماعی
۹۶ درصد از سازمانهای غیرانتفاعی از صفحات فیس بوک استفاده میکنند.
۷۳ درصد در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال هستند
۵۹ درصد در توییتر، ۴۹ درصد در لینکدین، ۴۴ درصد یوتیوب. ۱۶ درصد در واتساپ، ۶ درصد در تیک تاک، ۱ درصد در اسنپ چت و ۱ درصد در توئیچ فعال هستند.
۴۷ درصد از افراد هزینههای خود را در شبکههای اجتماعی افزایش دادند.
از بین سازمانهای غیرانتفاعی که در رسانههای اجتماعی برای تبلیغات هزینه میکنند، ۹۸ درصد در فیسبوک، ۴۷ درصد اینستاگرام، ۱۷ درصد توییتر و لینکدین، ۸ درصد یوتیوب، ۶ درصد واتساپ و کمتر از ۱ درصد در تیکتاک، اسنپ چت و توئیچ، فعالیت مینمایند.
ترجمه: فاطمه عبدالعظیمبیگ؛ کارشناس ارشد برنامهریزی رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی
منبع
https://www.apextech.it/nonprofit-tech-for-good-2023-report